For at beskytte passagererne bruges en række teknologier og sikkerhedsrelaterede enheder i bilen. For eksempel er kropsstrukturen designet til at absorbere påvirkningsenergi. Selv det nyligt populære Advanced Driver Assistance System (ADAS) er gået ud over funktionen af at forbedre kørselens bekvemmelighed og blive en vigtig konfiguration for sikkerhed. Men den mest basale og kernesikkerhedsbeskyttelseskonfiguration er sikkerhedssele ogairbag. Siden den formelle anvendelse af Automotive Airbag i 1980'erne har den reddet utallige liv. Det er ingen overdrivelse at sige, at airbag er kernen i bilsikkerhedssystemet. Lad os se på airbags historie og fremtid.
I processen med køretøjskørsel registrerer airbag -systemet en ekstern påvirkning, og dets aktiveringsproces skal gennemgå flere trin. For det første kollisionssensoren for komponenterne iairbagSystem detekterer styrken af kollisionen, og sensordiagnostisk modul (SDM) bestemmer, om Airbag skal indsættes baseret på den påvirkning, der er registreret af sensoren. Hvis ja, udsendes kontrolsignalet til airbag -inflatoren. På dette tidspunkt gennemgår de kemiske stoffer i gasgeneratoren en kemisk reaktion for at producere højtryksgas, der er fyldt i airbagen, der er skjult i airbag-samlingen, så airbagen øjeblikkeligt udvides og udfoldes. For at forhindre, at beboerne rammer rattet eller instrumentbrættet, skal hele processen med airbag -inflation og implementering være afsluttet på meget kort tid, ca. 0,03 til 0,05 sekunder.
For at sikre sikkerhed, kontinuerlig udvikling af airbags
Den første generation af airbags er i tråd med den intention om det tidlige stadium af teknologiudvikling, det vil sige, når der opstår en ekstern kollision, bruges airbags til at forhindre, at passagerernes overkrop bærer sikkerhedsseler i at ramme rattet eller instrumentbrættet. På grund af det høje inflationstryk, når airbagen er indsat, kan det dog forårsage skade på små kvinder eller børn.
Derefter blev manglerne ved den første generations airbag forbedret kontinuerligt, og den anden generations dekompressions -airbag -system dukkede op. Dekompressionen airbag reducerer inflationstrykket (ca. 30%) af det første generations airbag-system og reducerer påvirkningskraften, der genereres, når airbagen udsættes. Imidlertid reducerer denne type airbag relativt beskyttelsen af større beboere, så udviklingen af en ny type airbag, der kan kompensere for denne mangel, er blevet et presserende problem, der skal løses.
Den tredje generation af airbag kaldes også "dobbelt fase" airbag eller "smart"airbag. Dens største funktion er, at dens kontrolmetode ændres i henhold til de oplysninger, der er detekteret af sensoren. Sensorer, der er udstyret i køretøjet, kan registrere, om beboeren bærer sikkerhedssele, ekstern kollisionshastighed og anden nødvendig information. Controller bruger disse oplysninger til omfattende beregning og justerer implementeringstiden og ekspansionsstyrken for airbag.
I øjeblikket er den mest udbredte den 4. generation avanceretairbag. Flere sensorer, der er installeret på sædet, bruges til at detektere beboernes placering på sædet, såvel som de detaljerede oplysninger om beboernes fysik og vægt, og bruger disse oplysninger til at beregne og bestemme, om der skal indsættes airbag og ekspansionstrykket, hvilket i høj grad forbedrer beskyttelsen af beboernes sikkerhed.
Fra sit udseende til nutiden er airbagen ubestridt evalueret som en uerstattelig passageres sikkerhedskonfiguration. Forskellige producenter har også været forpligtet til udvikling af nye teknologier til airbags og fortsætter med at udvide deres anvendelsesområde. Selv i æraen med autonome køretøjer vil airbags altid besætte den bedste position til at beskytte beboerne.
For at imødekomme den hurtige vækst i den globale efterspørgsel efter avancerede airbag -produkter, leder Airbag -leverandører efterAirbag -skæreudstyrDet kan ikke kun forbedre produktionskapaciteten, men også opfylde strenge klipkvalitetsstandarder. Flere og flere producenter vælgerLaserskæremaskineat skære airbags.
LaserskæringTilbyder mange fordele og tillader høj produktivitet: produktionshastighed, meget præcist arbejde, lidt eller ingen deformation af materialet, ingen værktøjer kræves, ingen direkte kontakt med materialet, sikkerhed og procesautomation ...